SUVI ry valmistelee uudenlaisen, vientivalmiutta kehittävän RUNWAY-ohjelman käynnistämistä ja toteuttaa sen pilotin huhti-toukokuussa, kohdemaana Saksa. Kohteena ovat tuotekehitys, pakkaus, brändi, tuotetiedot, markkinointiviestintä ja tuotteiden markkinalle sovitus.
Tuotteita sparrataan Suomessa, ja sen jälkeen ne testataan Saksassa. Pilotti on suunnattu vain SUVI ry:n jäsenille. Mukaan pilottiin otetaan 5 – 10 yritystä.
Osallistumismaksu: ”Tonni ja tuote”; 1.000 euroa (alv ei veloiteta) / yksi tuoteartikkeli. Saman tuotteen eri makuvaihtoehdot sisältyvät hintaan.
Ilmoittaudu mukaan info[a]su-vi.fi. Ilmoittautumisia otetaan vastaan 28.2. saakka.
Toteutus:
1. SUVI ry valitsee mukaan pilottiin valikoiman tuotteita, joissa on merkittävä lisäarvon luomisen ja kilpailukyvyn kehittämisen potentiaali.
2. SPARRAUSPAJA 4 h Helsingissä ke 2.4.2025 klo 12 – 16. Yritykset ja asiantuntijat käyvät läpi tuotteiden ja markkinointiaineistojen kehitystarpeet ja -mahdollisuudet.
3. Jokaiselle osallistujalle laaditaan RUNWAY MAP suositeltavista kehittämistoimista, joilla kilpailukykyä on mahdollista parantaa.
4. Yritykset toteuttavat omakustanteisesti mockupit, leiskat tai muut mallikappaleet esittelyä varten.
5. Tuotteet esitellään saksalaiselle food sourcing-kumppanille, joka arvioi niiden soveltuvuutta Saksan markkinalle. Arviointikohteina ovat esimerkiksi maun soveltuvuus saksalaisille kuluttajille, design, pakkaus, brändi, markkinointiviestit ja jakelutiesuunnitelma.
6. Yritykset toteuttavat tuotteiden ja markkinointimateriaalien vientivalmiuden parantamistoimet omakustanteisesti.
Lisätiedot: Horst Neumann, vientijohtaja, + 358 400 507 172, horst.neumann@su-vi.fi, Suomen elintarvikevientiyhdistys ry